26.03.2021

Prezentacja- tor wyścigów konnych Służewiec

Prezentacja- Urysnów Muzyczny

22.03.2021

SPOTKANIA Z LEGENDĄ „TORUŃSKIE PIERNIKI”
 
 
Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Jak mają na imię główni bohaterowie legendy?
2. Jaka niezwykła sytuacja wydarzyła się chłopcu podczas spaceru? Kogo spotkał i co ta istota mu doradziła?
3. Jakie wielkie wydarzenie miało odbyć się w Toruniu i jaka nagroda czekała na zwycięzcę? 
4. O co poprosił piekarczyk króla?
 

20.11.2020

Drogie Dzieci i Drodzy Rodzice, wyszukałam dla Was coś wyjątkowego, bardzo ciekawego. Serdecznie zapraszam do wirtualnego zwiedzenia siedzib królewskich ( Zamku Królewskiego w Warszawie, Zamku Królewskiego na Wawel, Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie oraz Muzeum Zamkowe w Malborku i Zamek Królewski w Sandomierzu), które odbywa się w ramach akcji „Darmowy listopad”. Wiem, że to nie zastąpi naszych wspólnych wyjść w ramach zajęć ogniska z turystyki, ale na pewno warto. 

https://www.lazienki-krolewskie.pl/pl/aktualnosci/darmowy-listopad-2018-w-lazienkach-krolewskich

Po obejrzeniu filmików, odpowiedzcie na pytania:

1. Od kogo wzięła swoją nazwę Sala Canaletta w Zamku Królewskim? W jaki sposób Canaletto znalazł się w Polsce i dlaczego jego dzieła były dla Warszawy tak istotne? Do czego posłużyły? (Zamek Królewski w Warszawie)

2. Czy orły znajdujące się na zaplecku i podniebiu tronu w Sali Tronowej są oryginalne? (Zamek Królewski w Warszawie)

3. Jak nazywa się budynek w Łazienkach Królewskich, który możemy zwiedzić podczas wirtualnego spaceru? Czy jest on oryginalny? Kto w nim mieszkał? (Muzeum Łazienki Królewskie)

5. Ilu królów polskich odwiedzało Zamek w Malborku i tu rezydowało? Który król bywał tu najczęściej (Muzeum Zamkowe w Malborku)

6. Co odnaleźli archeolodzy w pobliżu mauzoleum w Zamku Królewskim na Wawelu? Gdzie możemy te obiekty obejrzeć? (Zamek Królewski na Wawelu) 

7.  Kim był Adolf Szyszko-Bohusz i jakie miał zasługi dla Zamku Królewskiego na Wawelu? (Zamek Królewski na Wawelu) 

13.11.20202

SPACERKIEM WZDŁUŻ POTOKU SŁUŻEWIECKIEGO


15.06.2020

16.06, 13:00 Czy owady tylko wadzą? (klasy 1-6) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie

Opis: Owady są tak wszędobylskie, że nie może dziwić to, iż są tematem naszych lekcji muzealnych. Udamy się do ich świata, aby dowiedzieć się, jak liczną grupę organizmów reprezentują. Poznamy siedliska, które zamieszkują, oraz pokarmy, jakimi się żywią. Podczas zajęć dowiemy się, jakie rośliny, będące pożywieniem dla ludzi i zwierząt, istnieją dzięki owadom zapylającym.

17.06, 13:00 Bajka zamiast lekcji– (klasy 1-3) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie

Opis: Wspólnie przeniesiemy się w świat bajek i mitów, których bohaterowie uosabiają ludzkie wady i zalety. Wykorzystując techniki dramowe, wcielimy się w ich role, by poznać kierujące nimi emocje i motywacje. Omówimy również sylwetkę księcia polskich poetów, Ignacego Krasickiego.

Uwagi: Link do lekcji zostanie wygenerowany przed lekcją i wysłany do opiekuna grupy. Proszę o przygotowanie przed lekcją: kredki, papier

 18.06, 13:00 – „ Odkrycia i wynalazki” (klasy 3-6) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie.

Opis: Czym jest odkrycie a czym wynalazek? Aby się o tym przekonać, udamy się w niezwykłą podróż balonem do XVIII-wiecznej Francji. Wspólnie przygotujemy przegląd przełomowych odkryć oświecenia i sprawdzimy, które z nich funkcjo­nują do dzisiaj.

Uwagi: Link do lekcji zostanie wygenerowany przed lekcją i wysłany do opiekuna grupy. Proszę o przygotowanie przed lekcją: kredki, papier, długopis 

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Jaki plan wymyśliła Jurata, by powstrzymać młodego rybaka od łowienia ryb?
2. Czy plan się powiódł?
3. Kim był Perkun i co takiego zrobił?
4. Czy jest jakaś pozostałość po dawnym pałacu Juraty? 
https://www.youtube.com/watch?v=OXooQ6MhWMs

09.06.2020

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

1. Czym były i jak wyglądały: Bies i Czady?
2. Dlaczego Czady zmieniły swoje zachowanie?
3. Kto postanowił wysłać Biesa na pojedynek i kiedy się on odbył?
4. Skąd wzięły się nazwy: rzeki San i Bieszczady? 

01.06.2020

3.06, 13:00 Królewskie ptaki– (klasy 3-6) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie

Opis: W ogrodach Łazienek Królewskich żyje wiele gatunków ptaków. Ich niezwykłą różnorodność przedstawią nam edukatorzy przyrodnicy. Dowiemy się, do czego służą ptakom pióra, jakie mają dzioby i które z nich są najlepszymi lotnikami. Nauczymy się rozróżniać gatunki po ubarwieniu i śpiewie. Zajrzymy również w głąb ptasiego jaja, aby poznać niezwykle skomplikowany sposób rozmnażania się tych zwierząt.

4.06 o 12.00 Moda na patriotyzm. Czy bycie patriotą to wyłącznie męskie zajęcie – (klasy 1-3) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Niepodległości

Opis: zajęcia są próbą  ukazania różnych postaci zaangażowanych w działalność patriotyczną, ze szczególnym podkreśleniem aktywności kobiet uczestniczących  w ważne wydarzenia z historii Polski.

 

SPOTKANIA Z LEGENDĄ
Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Czym interesował się Pan Twardowski i czego pragnął?
2. Co do cyrografu kazał dopisać uczony?
3. Kto wezwał mistrza Twardowskiego do siebie i o co poprosił?
4. Jak nazywała się karczma, do której dotarł uczony?
5. Jak Twardowski pokonał diabła i co się z nim stało?

 https://www.youtube.com/watch?v=IJvSy9AEX-Y

 

 

25.05.2020

 

PLAN NAJBLIŻSZYCH ZAJĘĆ ONLINE DLA KOŁA TURYSTYCZNEGO

26.05 (wtorek) o 13:00 wirtualny spacer po „Łazienkach Królewskich” –  (klasy 1-3) –  zajęcia prowadzone przez przewodnika ze Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Złota Kaczka” na platformie Skype.

Opis: Czy w Łazienkach król mógł się wykąpać? Czy podczas „obiadów czwartkowych” podawano śliwki? Gdzie śpi smacznie kamienny pies As i gdzie można znaleźć wśród drzew „pępek świata”? Czy wizyta w Łazienkach ucieszyłaby egipskiego faraona?

27.05  (środa), 13:00Mity nie tylko greckie” – (klasy 3-6) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie

Opis: Jak możemy poznać mity nieistniejących cywilizacji? Dzięki sztukom plastycznym, teatralnym i poezji. Aby odkryć najstarsze mitologie, wybierzemy się w wirtualną podróż do dalekich zakątków glo­bu.

 28.05, 13:00 Obiady czwartkowe– (klasy 3-6) – zajęcia prowadzone przez edukatora Muzeum Łazienki Królewskie

Opis: Lekcja poświęcona będzie uczestnikom słynnych obiadów czwartkowych. Poznamy ich sylwetki i usły­szymy o ich zasługach. Wcielając się w role królewskich gości, podyskutujemy o wielkich i małych sprawach oświece­niowej Rzeczypospolitej.

 

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Czym są i na czym polegały postrzyżyny? 
2. Kto i czemu odwiedził rodzinę Piasta podczas uroczystości?
3. Jak nazwano syna Piasta Kołodzieja?
3. Jak nazywała się dynastia, z której pochodzili pierwsi królowie Polski?

https://www.youtube.com/watch?v=kZa4Lk0-T9c

 

 

18.05.2020

 

PLAN NAJBLIŻSZYCH ZAJĘĆ ONLINE DLA KOŁA TURYSTYCZNEGO

 

20 maja o 13.00Bohaterowie niestworzonych światów” (klasy 1-6) lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Zachęty.

Opis: Uwielbiamy wymyślone postaci – bohaterów filmów, książek, gier i komiksów! Wraz z nimi przemierzamy w wyobraźni niestworzone krainy: piękne, niektóre spokojne, a niektóre niebezpieczne. Podczas zajęć przyjrzymy się razem wystawie Co dwie sztuki to nie jedna i postaramy się odgadnąć, do jakich znanych nieistniejących światów można znaleźć na niej odniesienia. Następnie, zainspirowani tkaniną stworzoną przez Monikę Drożyńską i jej syna Tymona pt. Stworzenie świata, wykonamy następujące zadanie: każdy z uczestników wymyśli jakąś postać i narysuje ją kredkami, flamastrami, farbami. Skończone dzieło przyłożymy do kamery – na ekranie w formie mozaiki pokaże się nasza własna wersja Stworzenia świata. Będzie to świat naszych ukochanych bohaterów, kompletnie nowe uniwersum powstałe dzięki sile naszej wyobraźni. 

materiały: kartki papieru, kredki/flamastry/farby 

21 maja o 13.00  „Od rycerza do Sarmaty. Obyczaje staropolskie” (klasy 3-6) lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Muzeum Narodowego.
Skąd się wzięło przekonanie o pochodzeniu polskiej szlachty od wojowniczych Sarmatów? Co to było liberum veto? Obejrzymy obrazy, zabytkowe przedmioty codziennego użytku takie jak stroje, meble i sprzęty domowe. Zastanowimy się, jakich dostarczają nam informacji o życiu sarmaty, jego domu, rodzinie i sprawach dla niego ważnych.

 

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Jak miał na imię młody pastuszek, który mieszkał u podnóża Tatr?
2. Co odnalazł chłopiec podczas swoich poszukiwań skarbów?
3. Co jest największym skarbem według starego gazdy?

https://www.youtube.com/watch?v=Ku029Y-rq3Q      

 

 

13.05.2020

 

Szum morza, uderzanie fal o ląd, świst wiatru… Uczestnicy warsztatów online „(Nie)istniejące pejzaże” stworzyli prace, które zostały zainspirowane usłyszanymi dźwiękami.
Zobaczcie sami jakie są efekty podróży po świecie wyobraźni. 

   11.05.2020

 

SPOTKANIE Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:

1.Jak się nazywał wybitny kamieniarz, który miał wyrzeźbić nowy herb i co najbardziej lubił rzeźbić?

2.Jakie reakcje wywołało odsłonięcie nowego herbu?

3.Jak wyglądał nowy herb i jak można go było interpretować?

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=LeXrsoioSQU&feature=emb_logo

 

 

PROPOZYCJE ZAJĘĆ ONLINE W RAMACH ZAJĘĆ TURYSTYKI

 

12 maja o 13.00 (klasy 1-3) – „Skarby Muzeum Narodowego” –  lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Muzeum Narodowego.

Opis: Muzeum Narodowe w Warszawie to prawdziwy skarbiec! Znajduje się w nim blisko 830 tysięcy eksponatów. Znajdziecie tutaj obrazy, rzeźby, porcelanę, meble, a nawet stroje! Przedmioty te pochodzą z różnych czasów, co znaczy, że jedne mogą mieć niecałe sto, a inne nawet tysiąc lat. Wspólnie zwiedzimy muzeum tropem naszych wyjątkowych dzieł.

 

13 maja o 12.00 (klasy3-6) – „W poszukiwaniu źródeł. Warsztat małego historyka” – lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Muzeum Niepodległości.

Opis: Kim jest historyk? Co potrafi odczytać z tajemniczych średniowiecznych kronik, a co z barokowego herbu królewskiego? W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z metodami pracy historyka i sami zmierzą się z tekstami źródłowymi na wystawie „Z Orłem Białym przez wieki”.

 

14 maja o 12.00 (klasy 1-3) – „Moda na patriotyzm. Czy w dobie sms-ów i e-maili pocztówka jest trendy?”  – lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Muzeum Niepodległości.

 

Opis: Nie da się ukryć, że przez jakiś czas podróże z powodu kwarantanny nie będą możliwe, a przynajmniej te, które wymagają pakowania bagaży, kupowania biletu i spieszenia się na samolot lub pociąg. W trakcie spotkania uczniowie poznają historię i walory pocztówek. W oparciu o przykłady ze zbiorów Muzeum przeanalizowane zostaną różne symbole używane przez autorów pocztówek oraz ich patriotyczny charakter.

 

04.05.2020

„Ekologicznie znaczy logicznie” – quiz wiedzy na temat ekologii.

Zapraszam do zmierzenia się z własną wiedzą na temat ekologii. (Quiz w linku poniżej).

quiz ekologiczny

ZAJĘCIA ONLINE

6 maja o 13.00 „(Nie)istniejące pejzaże” (klasy 1-6) lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Zachęty.

Opis:
Nie da się ukryć, że przez jakiś czas podróże z powodu kwarantanny nie będą możliwe, a przynajmniej te, które wymagają pakowania bagaży, kupowania biletu i spieszenia się na samolot lub pociąg. Podróżować możemy jednak w całkiem inny sposób – pod powiekami, oddając się marzeniom i przemierzaniu nieistniejących światów. W ten sposób postępuje każdy autor książek fantasy i bajek, a także niektórzy artyści. Podczas zajęć obejrzymy pejzaże z kolekcji Zachęty autorstwa Romana Artymowskiego, Tadeusza Dominika i Zbigniewa Makowskiego oraz zastanowimy się, co jest w nich szczególnego. Następnie wspólnie posłuchamy muzyki i wyobrazimy sobie krajobraz, w jaki przenoszą nas usłyszane dźwięki. Następnie namalujemy pejzaże, które zobaczyliśmy pod powiekami.

materiały: kartki, kredki/flamastry/farby

8 maja o 12.00Moja przygoda z historią. Śledztwo w sprawie orła białego”  (klasy 1-3) lekcja online na platformie ZOOM prowadzona przez edukatora Muzeum Niepodległości.

Opis: To zajęcia, na których uczniowie poznają ciekawe i niekiedy zaskakujące przemiany wizerunków herbowych z orłem białym, które dokumentowały związki pomiędzy rodami panującymi w Polsce i w innych państwach europejskich. Podczas warsztatów będą miały okazję zastanowić się, dlaczego herb danej rodziny posiada taki, a nie inny wizerunek.

SPOTKANIE Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:
1. Jak nazywały się dwie siostry, które dały początek rzece Wiśle i kim były?
2. Jak nazywał się rycerz, który zatrzymał siostry?
3. Od czego wzięły nazwy potoki schodzące z gór?

https://www.youtube.com/watch?v=hTty9Ob73Dg

28.04.2020

SPOTKANIA Z LEGENDĄ

Posłuchaj legendy i odpowiedz na pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=gq8HijEzB8A

  1. Kim byli dzicy jeźdźcy, którzy wdzierali się za granice Polski?
  2. Jak nazywał się kościół, w którym grany był hejnał?
  3. Na pamiątkę jakiego zdarzenia grany jest hejnał w Krakowie?

 

 

ZAJĘCIA ONLINE

29 kwietnia o 13.00 „Jak sztuka może zmienić świat” (klasy 1-6)  prowadzone na platformie ZOOM przez edukatora Zachęty.

Opis zajęć: Czy można zmienić bieg rzeki? Jak zachować rezerwat przyrody? Czy można zrobić to za pomocą sztuki? Cecylia Malik od lat pokazuje światu, jak walczyć o przyrodę, która jest jej wyjątkowo bliska. Jej akcje przyciągają tysiące ludzi, którzy przebierają się za duchy rzek, chodzą po mieście w tekturowych skrzydłach motyla, spływają Wisłą na barce. Sztuka potrafi być ekologiczna, przemawiająca, zmieniająca rzeczywistość. Olaf Brzeski z synem Konstantym zrobili rzeźbę z elementów przywiezionych znad Bałtyku: piasku, muszelek, sieci, skrzynek plastikowych, klapków. W ten sposób pokazali nam, jak bardzo nasza obecność wpływa na plażę i przyrodę. Nauczymy się, jak możemy wypowiadać się, aby zmieniać to, co nas boli; jak sprawić, żeby nasz głos został usłyszany. Pięknie usłyszany. Na warsztatach wspólnie ustalimy temat, który jest ważny dla uczestników. Poszukamy formy na happening, który pozwoli nam zabrać głos i zaistnieć w sposób budujący i pozytywny. Nauczymy się, jak stosować sztukę jako narzędzie wypowiedzi, działania i zmiany.

Materiały do zajęć: kartki papieru, kredki/flamastry, farby

30  kwietnia o 14.00 „Spotkania z kulturą żydowską” prowadzone na platformie Zoom przez edukatora Muzeum Polin.

Opis zajęć: Piątkowy wieczór to wyjątkowy moment dla żydowskich dzieci. To wtedy zaczyna się szabat, święto odpoczynku i czas spędzony z najbliższymi. Na warsztatach dzieci poznają piękno różnorodności. Dowiedzą się, że ludzie mogą wyznawać różne religie i mieć różne zwyczaje. Podczas warsztatu ONLINE bez wychodzenia z domu wybierzemy się w odwiedziny do rówieśników, którzy pokażą i opowiedzą nam, co robią w trakcie szabatu. Zagramy w quiz, spróbujemy zaśpiewać razem piosenkę i porozmawiamy o swoich ulubionych świętach. 

Materiały do zajęć: kartki papieru, kredki

Potrzebna jest informacja o udziale dziecka w zajęciach-ilość dzieci mogących wziąć udział w zajęciach- do  25 osób.
Poprzez platformę zoom- hasło, lini numer spotkania w dniu zajęć będzie przesłana do osób, które zadeklarują udział (lub brały juz udział w zajęciach online) 

21.04.2020

 Obejrzyj legendę i odpowiedz na pytania.

https://www.youtube.com/watch?v=XudcMIswUqg

     * Z jakiej okazji burmistrz wydał ucztę w gospodzie „Pod Gąską”?
 * W jaki sposób koziołki znalazły się na wieży ratusza?
 * O której godzinie koziołki bodą się na wieży?

17.04.2020

21 kwietnia o 14.15 „Warszawa w obrazach” tematem zajęć online będzie Muzeum Narodowe i wątki varsavianistyczne ukazane głównie poprzez zbiory malarstwa i grafiki. Dzięki pracom ówczesnych malarzy uczestnicy zapoznają się z historią i kulturą dawnej Warszawy i jej mieszkańców, poznając dzieje poszanowania różnorodności kulturowej i religijnej. Zajęcia prowadzone przez przewodnika ze Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Złota Kaczka”. Lekcja odbywa się poprzez komunikator Skype.

 16.04.2020

16 kwietnia o godz. 13.00 odbędą się zajęcia online pt.: „Tradycje wielkanocne” dla klas 4-6, które poprowadzi edukator Muzeum Narodowego na platformie zoom. Uczniowie dowiedzą się: Co wspólnego ma Judasz z Marzanną oraz dlaczego Wielki Post kończył się pogrzebem żuru i śledzia? Dzieła sztuki będą punktem wyjścia do omówienia tradycji i obrzędów związanych ze świętami Wielkanocy. Zajęcia odbywają się na platformie Zoom.
17 kwietnia o godz. 13.15 „Warszawskie zabytki’ tematem zajęć online będzie warszawskie Stare Miasto, jego historia i zabytki (wątki z Centrum Interpretacji Zabytku), zajęcia prowadzone przez przewodnika ze Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Złota Kaczka”. Lekcja odbywa się poprzez komunikator Skype.
22 kwietnia o godz. 13.00 odbędą się zajęcia online „Obrazy mistrza Jana”. Obrazy Jana Matejki przedstawiają najważniejsze wydarzenia z dziejów Polski. Dowiemy się, skąd Matejko czerpał wiedzę o historii i do czego był mu potrzebny „Skarbczyk”. Poznamy rodzinę artysty i ciekawostki z jego życia. Zajęcia odbywają się na platformie Zoom i poprowadzi je edukator z Muzeum Narodowego.
23 kwietnia o godz. 12.00 „Królowie Polski”. Podczas zajęć dzieci dowiedzą się, kim w przeszłości był król i jaka była jego rola w państwie. Poznamy legendy i fakty związane z panowaniem polskich władców. Spotkanie z królami Polski ułatwią nam obrazy m.in. Jana Matejki, Henryka Rodakowskiego i Marcello Bacciarellego. Zajęcia odbywają się na platformie Zoom i poprowadzi je edukator z Muzeum Narodowego.

 15.04.2020

Dla wszystkich chętnych Muzeum Etnograficzne oferuje różne ciekawe propozycje jak np.: kolorowanki, komiksy, zadania, filmiki instruktażowe, które pozwolą twórczo spędzić czas w domu.
http://ethnomuseum.pl/muzeum-dla-dzieci/edukacjaonline/

 7.04.2020
8 kwietnia o godz. 14.15 odbędą się zajęcia online pt.: „Warszawa i Fryderyk Chopin”, które poprowadzi przewodnik ze Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Złota Kaczka” za pomocą programu Skype. Tematem warsztatu będzie dzieciństwo i młodość kompozytora wplecione w historię Warszawy pierwszej połowy XIX wieku. Wszystkich chętnych zapraszam do wysłuchania jednego z utworów naszego słynnego artysty i odpowiedź na pytanie:

Ile lat miał F. Chopin, gdy stworzył te dzieło?

10 kwietnia o 12.00 odbędą się zajęcia online pt.: „Jak pięknie się różnić?”, które poprowadzi edukator Muzeum Polin na platformie zoom. Lekcja będzie dotyczyła tolerancji, gdyż nawet małe dzieci bardzo różnią się między sobą. Jeśli tylko będziemy potrafili się komunikować, to nasze różnice możemy właściwie wykorzystać. Ważnym elementem warsztatu będzie animowana przez edukatorkę bajka i praca z ciekawymi kolażami wykorzystującymi elementy z wystawy Muzeum POLIN.
15 kwietnia o 13.00 odbędą się zajęcia online pt.: „Pisanki i kraszanki”, które poprowadzi edukator Muzeum Narodowego na platformie zoom. Uczniowie poznają zwyczaje związane ze świętami Wielkanocy – malowanie pisanek i święcenie pokarmów oraz różnicę między śmigusem a dyngusem. Dowiedzą się również, jak wydarzenia Wielkiego Tygodnia były przedstawiane w sztuce.
16 kwietnia o 13.00 odbędą się zajęcia online pt.: „Tradycje wielkanocne” dla klas 4-6, które poprowadzi edukator Muzeum Narodowego na platformie zoom. Uczniowie dowiedzą się: Co wspólnego ma Judasz z Marzanną oraz dlaczego Wielki Post kończył się pogrzebem żuru i śledzia? Dzieła sztuki będą punktem wyjścia do omówienia tradycji i obrzędów związanych ze świętami Wielkanocy.

 6.04.2020

SPOTKANIA Z LEGENDĄ
Obejrzyj legendę „Legenda o królu Popielu” i spróbuj odpowiedzieć na pytania.
1. Czy Popiel był dobrym władcą?
2. Czemu w zamku Popiela pojawiły się myszy?
3. Jak została nazwana wieża nad Jeziorem Gopło?

30.03.2020

Dnia 3 kwietnia o godz. 14.15 odbędą się warsztaty pt.: „Muzeum Polin”, które poprowadzi przewodnik ze Stowarzyszenia Przewodników Turystycznych „Złota Kaczka” za pomocą programu Skype. Mają one na celu przybliżenie wspólnej polsko-żydowskiej historii. Wszystkich chętnych zapraszam do sprawdzenia swoich sił w quizie, który na swojej stronie zamieściło Muzeum Polin.

https://www.polin.pl/pl/aktualnosci/2017/03/22/quiz-edukacyjny-dla-dzieci-zydowski-co-to-znaczy

 30.03.2020

SPOTKANIA ZLEGENDĄ
Obejrzyj legendę „O Smoku Wawelskim”

https://www.youtube.com/watch?v=FKfB_h7HqC8

i odpowiedz na pytania
1. Jak miał na imię władca grodu Kraków?
2. Kim był bohater, który uratował Kraków od smoka?
3. W jaki sposób pokonano smoka?
4. Co stało się ze smokiem?

wycieczki online

https://zlotakaczka.waw.pl/?fbclid=IwAR0d67CSvuNnDUyw5uit0Nnn9H0ehZC9G6OaZs41utP0I2gu4FqlCu9ZVMY

Legenda o Bazyliszku

youtube.com/watch?v=st4ubUDr_mw

Harmonogram Turystyki i Spotkań z legendą 23-24.3 (1)

TURYSTYKA 26-27.3 (1)

Obejrzyj legendę o Bazyliszku i odpowiedz na pytania:
1.Jak miał na imię mędrzec z legendy, który doradził jak pokonać Bazyliszka?
2. W jaki sposób rodzi się Bazyliszek?
3. Kim był śmiałek, który pokonał Bazyliszka? W jaki sposób to nagrodzono?