Przejdź do treści

Zajęcia wokalne

30.06.2020

 

Witam Was serdecznie! Po obejrzeniu lekcji 3 o dźwiękach mam dla Was piosenkę pt. „Klucz wiolinowy”. Przygotowałam dwie wersje piosenki do słuchania. Pierwsza wersja jest ze śpiewem – by łatwo było się jej nauczyć, a druga wersja to akompaniament do piosenki grany na fortepianie. A teraz zadanie: proszę znaleźć w piosence wszystkie określenia muzyczne poza tytułowym „klucz wiolinowy”. Rozwiązanie zagadki wysyłajcie na adres mailowy OPP 175. Czekają nagrody!

Piosenka śpiew:

https://drive.google.com/file/d/13_-2y9jHztP1KAvnu9jfAc9bSnat0I_V/view?usp=drivesdk

Piosenka fortepian:

https://drive.google.com/file/d/13_xwI0gJL16CPfPRBf6Y8ySlzfa-RlYh/view?usp=drivesdk

 

 

15.06.2020

 

Lekcja 3

Dźwięki, ich położenie i nazwy

 

Witajcie!
Zapraszam do wysłuchania Lekcji 3: Dźwięki, ich położenie i nazwy. Podczas oglądania filmu dowiecie się co to jest dźwięk i jak jest wytwarzany. Opowiem jakie są cechy dźwięku i jakie są nazwy dźwięków solmizacyjne i literowe. Omówię klawiaturę fortepianu z podziałem na oktawy i nazwy klawiszy białych i czarnych. Serdecznie zapraszam!
https://youtu.be/wmivRvnL9GI

 

03.06.2020

 

lekcja 2

Klucz wiolinowy i basowy. 

Witajcie! Dziś zapraszam do zapoznania się z lekcją 2, w której opowiadam o kluczu wiolinowym i basowym. Podczas oglądania filmu dowiecie się co to jest klucz wiolinowy i klucz basowy oraz jak je zapisać. Od czego zależy ich kształt. Jakie klucze służą do zapisu dźwięków wysokich i niskich występujących w głosach ludzkich i różnych instrumentach. Serdecznie zapraszam!

Link:

https://youtu.be/4_eI4aICfS8

 

 

 

25.05.2020

 

Witajcie! Dziś mam dla Was propozycję, byście obejrzeli lekcję o pięciolinii. Dowiecie się co to jest pięciolinia, jak zapisujemy i liczymy linie dodane dolne i górne oraz co to jest akolada. Serdecznie zapraszam!

Obejrzyj film „Kalejdoskop Muzyki: Lekcja 1 PIĘCIOLINIA” w YouTube https://youtu.be/_aF_PF3LWHQ

 

 

18.05.2020

Witam serdecznie! Czy udało się Wam zaśpiewać piosenkę „Kolorowe kredki”? Ciekawi mnie, czy ktoś próbował swych sił z akompaniamentem bębenka własnej roboty? Jeśli macie nagranie, to prześlijcie je koniecznie na maila OPP. Nagrody czekają 😊
A dziś dla Was kolejna piosenka: „Wiosna w błękitnej sukience”. Zapraszam do wspólnego muzykowania na kanał Youtube KALEJDOSKOP MUZYKI.

 

13.05.2020

 

Witajcie!

Dziś mam dla Was propozycję nauki nowej piosenki pt. „Kolorowe kredki”. Zamieszczam tekst piosenki: dwie zwrotki z refrenem, który będziemy śpiewać jeden raz, bez powtórek. Do tego nagrałam dla Was akompaniament na fortepianie. Pamiętajcie, że na początku jest przygrywka i na końcu zakończenie. W tym czasie nie śpiewacie, gra sam fortepian. A może komuś z Was się uda zaśpiewać piosenkę z akompaniamentem fortepianu i do tego zagrać na własnym bębenku/grzechotce (instrumencie zrobionym samodzielnie)? Jeśli znajdzie się jakiś Śmiałek, niech nagra wykonanie swojej wersji piosenki i wyśle na maila OPP. Za wyjątkowe wykonanie piosenki będzie nagroda!!! A więc zachęcam do pracy i
pozdrawiam Was serdecznie. Miłego muzykowania.

 

30.04.2020

Witam serdecznie! Dziś zapraszam Was do wykonania kolejnego instrumentu z serii
„Zrób to sam”. Tym razem to SYRINGA czyli FLETNIA PANA.

Jest to instrument dęty czyli taki, w który trzeba wdmuchiwać powietrze. Jest to wielki atut, bo ćwiczenia oddechowe mają magiczną moc, szczególnie w zakresie uspokajania zarówno dzieci jak i dorosłych. Czasem wystarczy 1 minuta ćwiczeń oddechowych, by uniknąć awantur.

Potrzebujemy: kilku plastikowych słomek, patyczków drewnianych po lodach, taśmy do przyklejenia i nożyczek.

Wykonanie: rozpocznij od przecięcia jednej ze słomek na pół. Pozostałe poprzecinaj w takich miejscach, by uzyskać ciąg różnych długości. Rozłóż je na stole w kolejności od najkrótszej do najdłuższej. Dotnij drewniany patyczek do szerokości wszystkich słomek ułożonych na stole, a następnie sklej taśmą. I gotowe!

 14.04.2020

INSTRUMENTY MUZYCZNE – BĘBENEK
Witajcie! Dziś zapraszam Was do zrobienia własnego instrumentu muzycznego.
Będzie to bębenek i grzechotka w jednym.
1. Co potrzebujemy do zrobienia instrumentu? Puszka np. po kukurydzy lub groszku,
balon i nasiona (groch, fasola, ciecierzyca itp.).
2. Wykonanie instrumentu: puszkę można pomalować lub okleić papierem kolorowym według własnego pomysłu. Tu została pomalowana na kolor niebieski. Do gotowej puszki wsypujemy nasiona, a następnie naciągamy balon. Uwaga! Zanim naciągniemy balon na puszkę, musimy uciąć go w miejscu, w którym kończy się podłużna część.
GOTOWE! Na instrumencie można grać pałeczką, ołówkiem z gumką na końcu lub dłonią. Można też potrząsać nim w rytm piosenki. Zachęcam do spróbowania! Miłej zabawy.

kliknij

 

 10.04.2020

Mam nadzieję, że udało się zaśpiewać piosenkę „Do jak Donald” oraz dźwięki gamy. Dziś mam dla Was inną propozycję: rozwiążecie muzyczne rebusy. Do rozwiązania zagadek potrzebna będzie wiedza o nazwach dźwięków.
Przypominam, że poznane dźwięki (nazwy solmizacyjne i literowe) zostały zamieszczone na stronie Ogniska we wcześniejszym wpisie z Zajęć Wokalnych.
Miłej zabawy:-)

REBUSY

 

9.04.2020

Zapraszamy do udziału w wielokulturowych lekcjach online, które organizuje Centrum Wielokulturowe w Warszawie. Zajęcia odbywają się w środy (8.4, 15.4) o 17 i dotyczą tradycyjnej kultury Afryki, a także współczesnej: jak np. muzyka popularna. Te zajęcia to także prywatna historia trudnej drogi do Polski prowadzącego Elmiego. Wystarczy wziąć udział w wydarzeniu na Facebooku.

https://www.facebook.com/events/419094768940406/

 

 3.04.2020

Oto przypomnienie dźwięków jakie poznaliśmy na Zajęciach Wokalnych. Dźwięki zamieszczone były na pięciolinii, która składała się z 5 linii i 4 pól. Nazywaliśmy nuty solmizacją (sylaby) i literowo (litery).
DO, RE, MI, FA SOL, LA, SI, DO oraz C, D, E, F, G, A, H, C.
Czy pamiętacie co musi być na początku pięciolinii? Klucz wiolinowy lub klucz basowy. Zachęcam do poćwiczenia pisowni kluczy.

A to tekst piosenki „Do jak Donald”, której uczyliśmy się na Zajęciach Wokalnych. Dzięki piosence nauczyliśmy się jakie są dźwięki, jak się nazywają i jak brzmią. Zachęcam wszystkich do śpiewu. Dla ułatwienia – macie nagrany akompaniament do piosenki. Miłego śpiewania 🙂

A zadanie dodatkowe – to śpiew wszystkich poznanych dźwięków solmizacją i literowo w górę i w dół. Tu też pomocny będzie nagrany akompaniament do ćwiczenia.
Miłego muzykowania!!!

https://drive.google.com/file/d/1XMI8GxbYpGvn1pQ9fuu_XPGF6NSXxOzX/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1XI8wEL9CqyuxmgcUxId7Yw1HWrYKgu5v/view?usp=drivesdk

Piosenka Do jak Donald
Do jak Donald kaczor brzmi,
Re jak Reksio sławny pies.
Mi jak Miki Mouse lub Miś,
Fa jak fala morska jest.
Sol solidny soku łyk,
La jak Ola, lecz bez O,
Si z sikawki woda sik
i wracamy znów do Do.

Nazwy solmizacyjne i literowe dźwięków

 

Informacje o odwołanych zajęciach dostępne są na stronie po wybraniu: ZAJĘCIA -> ODWOŁANE ZAJĘCIA

Skip to content