Przejdź do treści

Opisy zajęć

Rękodzieło makrama

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 2 klasy szkoły podstawowej lubiących wszelaką aktywność artystyczną. Na zajęciach uczestnicy zapoznają się z szeroką gamą technik rękodzielniczych takich jak: makrama, tkanie koralikami, ściegi koralikowe, filcowanie, szycie i wiele innych.

Szycie na maszynie

Szycie na maszynie

Zajęcia koła szycia na maszynie rozwijają umiejętności manualne i koordynację wzrokowo-motoryczną. Dzieci zapoznają się z podstawowymi technikami szycia, krawiectwa. W poprzednich latach dzieci uszyły samodzielnie m.in.: stworki-potworki, etui na telefon, piórniki, podkładki na stół, torby na zakupy, biżuterię, poszewki na poduszki, ozdoby świąteczne, broszki w formie kwiatu. Na zajęciach wykorzystujemy tzw. „twórczy recykling” czyli wykorzystujemy niepotrzebne ubrania, koce itp.
Haft artystyczny

Haft artystyczny

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od 2 klasy szkoły podstawowej lubiących wszelaką aktywność artystyczną. Na zajęciach dzieci zapoznają się ze ściegami podstawowymi takimi jak: ścieg przed igłą, za igłą, holbein, łańcuszek czy sznureczek. Dzieci zaawansowane uczą się atłaski, haftu cieniowanego, ściegów nakładanych i wielu innych technik hafciarskich. Przede wszystkim miło i twórczo spędzamy czas ćwicząc cierpliwość wytrwałość i precyzję.

Eko - Art oraz Papierowe cudaki

Eko-art to twórcze działania z wykorzystaniem naturalnych materiałów: roślin, patyków, liści, słomy, drewna, kamieni oraz materiałów z recyclingu. W atmosferze dobrej zabawy kształtujemy  postawy ekologiczne i  kreatywność. Papierowe cudaki to rękodzieło, w którym podstawowym tworzywem będzie papier. Wykonamy prace z bibuły, krepiny, brystolu, papieru Marche. Dzieci poznają też ciekawe techniki: iris folding, quilling, twist art.

dziennikarstwo

Dziennikarstwo

Jak być rzetelnym dziennikarzem, jak być mądrym odbiorcą? Zajęcia koła dziennikarskiego są dedykowane głównie dzieciom starszym. W trakcie zajęć dzieci nauczą się przeprowadzać wywiady i pisać krótkie artykuły informacyjne. Będą śledzić różnego rodzaju programy publicystyczne oraz czasopisma tematyczne. Warsztaty mają na celu uwrażliwić dzieci na wszelkiego rodzaju przekazy medialne, którym bardzo często brakuje obiektywizmu przez co ich twórcy zręcznie poddają odbiorców manipulacji. Na zajęciach będą analizowane debaty, badane mechanizmy reklam, dekonspirowane braki dziennikarskiego obiektywizmu. Dzieci nauczą się rozpoznawać wszelkie triki autoprezentacyjne. Jednym słowem nauczą się być uważnymi odbiorcami wszelkich przekazów medialnych.

fortepian

Fortepian

Program zajęć muzycznych z zakresu gry na fortepianie i  keyboardzie przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 6 do 18  roku życia. Zajęcia odbywają się indywidualnie jeden lub dwa razy w tygodniu. Zajęcia grupowe w celu przygotowania zespołu do prezentacji np. konkursy i przeglądy muzyczne, występy szkolne odbywają się w zależności od potrzeb. Dzieci poznają technikę gry na w/w instrumentach oraz zapoznają się z tzw. żelaznym repertuarem muzyki poważnej i rozrywkowej. Oprócz gry na instrumentach uczniowie uczą się zasad muzyki oraz pogłębiają wiadomości z zakresu historii muzyki. Program adresowany jest do uczniów o różnych  zdolnościach muzycznych. Jego założeniem jest przygotowanie do kontaktu z muzyką, jej odbiorem, ukierunkowanie działań twórczych, pomoc w rozumieniu i przeżywania świata dźwięków i rytmu a także pomoc w komunikowaniu się i wyrażaniu siebie. Poprzez naukę gry na instrumencie uczeń pozna nie tylko techniki i sposoby wykonywania utworów muzycznych, ale także wartości kulturowe i aktywizujące wrażliwość. Zajęcia nauki gry na instrumencie są też pomocne w rozwijaniu nauki pisania, czytania, logicznego myślenia.
Gitaty

Gitara / Ukulele

Zajęcia nauki gry na gitarze/ukulele, przeznaczone są dla dzieci w wieku szkolnym. Na podstawowym poziomie uczniowie rozwijają umiejętności czytania nut oraz znajomość dźwięków i rytmów. Poznają różne sposoby akompaniamentu gitarowego na przykładzie utworów z repertuaru dobranego do chęci i predyspozycji ucznia. Lekcje odbywają się indywidualnie raz w tygodniu 30 minut. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest posiadanie własnego instrumentu. Artykuł (kliknij)

Zajęcia umuzykalniające "Słucham, śpiewam, gram"

Wiek: 7-9 lat, zajęcia grupowe. Maksymalna liczba uczestników to 16 osób. Na zajęciach dzieci poznają podstawy teorii muzyki, będą słuchać muzyki klasycznej, śpiewać piosenki i grać na dzwonkach chromatycznych zarówno akompaniament do piosenek jak i aranżacje różnych utworów. Dobrze jest posiadać w domu dzwonki chromatyczne 12 stopniowe

kaligrafia

Kaligrafia

Zajęcia przeznaczone są dla dzieci od drugiej klasy szkoły podstawowej lubiących pisać oraz interesujących się różnymi rodzajami i technikami pisania. Podczas zajęć dzieci poznają różne rodzaje pisma oraz  rozwiną sprawność manualną.
śpiewanie

Zajęcia wokalne

Zajęcia wokalne dedykowane są dzieciom i młodzieży w wieku od 8 do 19 lat z podziałem na grupy wiekowe, którzy czują potrzebę śpiewania i chcą kształtować swój głos. Na zajęciach uczestnicy poznają elementarne zasady emisji głosu i dykcji oraz podstaw kształcenia słuchu i zasad muzyki. Zajęcia odbywają się przy akompaniamencie  pianina „na żywo”.  Uczestnicy zajęć wykonują różne ćwiczenia, które pozwalają im na odkrywanie własnych możliwości i walorów najdoskonalszego instrumentu muzycznego jakim jest głos ludzki. Repertuar realizowany na zajęciach to starannie wyselekcjonowane utwory zawierające ciekawe i ambitne teksty oraz  budowę melodyczno – rytmiczną. Uczestnicy zajęć prezentują swoje umiejętności podczas rożnego rodzaju uroczystości i mogą brać udział w konkursach wokalnych. 

Plastyka

Zajęcia dedykowane są różnym grupom wiekowym. Na zajęciach plastyki uczniowie poznają różnorodne techniki plastyczne, zdobywają umiejętności wyrażania własnych emocji w procesie twórczym a także podnoszą samoocenę. Młodzi artyści rozwijają nie tylko zdolności manualne, ale również uczą się planowania i realizacji celu w etapach. Rozwijają pomysłowość, kreatywność, wyobraźnię i koncentrację. W pracach malarskich, rysunkowych, kolażach uczniowie będą mogli wykazać się indywidualizmem i swobodą wypowiedzi a w twórczości plastycznej różnorodnością rozwiązań plastycznych. Na zajęciach uczniowie będą przygotowywani do udziału w konkursach plastycznych zgodnie z propozycjami lokalnymi i ogólnopolskimi.

Taniec

Taniec prowadzony jest dla uczniów w wieku od 7-19 lat z podziałem na grupy wiekowe. Podczas zajęć tanecznych uczniowie poznają różnorodne techniki i style taneczne. Taniec nowoczesny, bo głównie taki jest prowadzony to także ćwiczenia fizyczne poprawiające kondycję i spalające mnóstwo zbędnych kalorii. Ruch w rytmie muzyki, uwalnianie do krwi endorfin, przez co zdecydowanie poprawia się samopoczucie. Kto chce dbać o kondycję i doskonale się przy tym bawić to taniec jest właśnie dla niego.  W trakcie zajęć uczestnicy nauczą się rozwijać wspólne zainteresowania tańcem a także przełamywać bariery i nieśmiałość. Będą reprezentowały placówkę podczas tanecznych konkursów zewnętrznych oraz uświetniały uroczystości wewnętrzne placówki.

Turystyka

Zajęcia mają na celu rozwijanie zainteresowań krajoznawczych i turystycznych uczniów. Są to niemal wyłącznie zajęcia terenowe, które wytwarzają nawyk czynnego, a zarazem twórczego spędzania wolnego czasu. Wizyty w różnych instytucjach kultury dają okazję do rozwoju różnorodnych zainteresowań i umiejętności oraz poszerzania wiedzy zdobytej w szkole z zakresu historii i sztuki.
samorząd

Klub Młodego Społecznika

Klub Młodego społecznika tworzą pasjonaci wszelkiego działania na rzecz społeczności lokalnej oraz wolontariatu lubiący pomagać innym (rówieśnikom , osobom starszym, gorzej sytuowanym, chorym zwierzętom). Angażują się w różne szersze przedsięwzięcia dzielnicowe, miejskie oraz ogólnopolskie np.: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Góra Złota, Projekt „Ochotnicy warszawscy”, którego koordynatorem jest Zespół Rozwoju Wolontariatu. Organizują różne akcje charytatywne oraz proekologiczne na rzecz lokalnej społeczności. Współpracują z samorządami okolicznych szkół i placówek, z bibliotekami osiedlowymi oraz z domami kultury. Są otwarci na drugiego człowieka. W swoich działaniach wykazują się empatią, kreatywnością, radością tworzenia, pozytywnym myśleniem, asertywnością oraz godnym współdziałaniem.

 

Informacje o odwołanych zajęciach dostępne są na stronie po wybraniu: ZAJĘCIA -> ODWOŁANE ZAJĘCIA

Skip to content